Blog

Sărbătorile și dantura! Ce este diferit???

Deși mulți nu sesizează dar in această perioada a anului trebuie să fim mai atenți de dantura noastră. Sunt lucruri mărunte dar care ne pot provoca probleme pe termen lung.

Mâncărurile delicioase ”ca la mama acasă”, băuturile reci, dulciurile şi prăjiturile vor fi, fără îndoială, un deliciu în timpul sărbătorilor, o perioadă mult așteptată a anului pentru noi, dar nu la fel de benefică pentru dantura noastră. Din acest motiv, anumite măsuri ne pot ajuta să ne ferim de probleme de ordin stomatologic, pentru a păşi în noul an cu zâmbetul pe buze și nici pe parcurs să nu avem probleme!

  1. Forțe neobișnuite pe dantură!

Bucuria și entuziasmul cu care desfacem cadourile, ne face ca de multe ori sa folosim dinții să desfacem noduri, sa rupem banda adezivă. Atenție însă la aceste forțe pe care aplicăm asupra danturii. Mai bine folosiți foarfeca!

  1. Diferențele mari de temeperaturi!

Un ciolan fierbinete urmat de o bere sau vin rece exercită forte nesănatoase asupra smalțului. Aceste forțe pot rezulta fisuri microscopice pe suprafața danturii.

  1. Evitarea racoritoarelor cu mult zahar!

Băurturile și sucurile care contin mult zahăr pe lângă că nu sunt sănătoase pentru corpul nostru, nici pentru o dantură sănătoasă nu este recomandată.

  1. Evitarea dulcurilor!

Dulciurile conțin foarte mult zahăr. Dacă este posibil, este recomandat chiar să înlocuim dulciurile cu fructe, care au avantajul unui conţinut mai redus de zahăruri, nu sunt lipicioase, iar unele dintre ele curaţă dintii prin acţiune mecanică.

  1. Evitarea snacks-urilor!

Pentru dantură nu consumul acestor alimente în sine este dăunător, ci durata cât ele rămân în gură, astfel că pentru a ne feri, pe cât posibil, de urmările negative este recomandat să evităm consumul lor între mese. În timpul mesei producem mai multă salivă, care ajută la neutralizarea acizilor produşi de bacteriile din gură şi la îndepărtarea resturilor de alimente şi zahărurilor

  1. Consum suficient de apă!

Apa poate să ne ajute din mai multe puncte de vedere. Consumul de apă în primul rând ne hidratează în această perioadă când se consumă mai mult alcool (care știm că ne deshitratează). Ne mai ajută ca prin consumul de apă să scadă pofta de mâncare și în același timp spală dinții de surplusul de zahăruti și de acizi, protejând-ul de carii.

  1. Legume și fructe crude!

Deja găsim multe rețete și recomandări de salate sau legume crude pentru această perioadă a anului. Puteţi consuma salatele ca garnitură la friptură, iar legumele crude vă vor satisface nevoia de a a ronţăi ceva, în locul dulciurilor, protejându-vă în acelaşi timp dinţii.

  1. Igiena dentară!

Pentru că în această perioadă ieșim din rutina zilnică, ne culcăm mai târziu, plecăm în excursii, cel mai rău lucru pe care îl putem face este să renunţăm și la rutina de igienă orală în perioada vacanţei de iarnă chiar şi pentru câteva zile. Dimpotrivă, pentru a evita eventuale probleme este recomandat să ne spălăm ciar de 3 ori pe zi.

Nu numai pentru dantură ci și pentru corp si buzunar, cel mai bun lucru în această perioadă este moderația. Toată lumea tinde să exagereze puțin. Dacă tot anul am fost calculți, nu strică ca și acum să fim mai moderați.

Iar dacă Moș Crăciun nu a adus o nouă periuță de dinți, e timpul să cumpărați voi unul, pentru că se recomandă schimbarea periuței la fiecare 3 – 4 luni!

Un An Nou Fericit și un zâmbet sănătos!!!