Inteligența emoțională cum ne ajuta?

Să începem de la început. Inteligența emoțională se referă la modurile în care un individ își poate înțelege și gestiona propriile nevoi, precum și recunoaște și face față nevoilor celorlalți și abilităților de a face acest lucru.
Este o calitate indispensabilă la oamenii de succes, indiferent în ce domeniu lucrează.

De ce sunt oamenii diferiți? De ce rezultatele tratamentelor sunt încununate de succes la unii medici stomatologi? Care este succesul lor?

Inteligenta emotionala hr

În calitate de profesionist în domeniul stomatologiei, acestea sunt abilități importante pentru că fiecare activitate din timpul unui proces de tratament necesită conectarea emoțională cu pacienții, iar cei care își pot pune inteligența emoțională în practică în mod eficient vor avea mai mult succes pe termen lung. Dar conectarea emoțională trebuie dorită de medicul stomatolog. De obicei acest lucru observă inclusiv pacientul, prin modul de colaborare.
Chiar dacă profesioniștii în domeniul stomatologiei lucrează cu oamenii toată ziua, aceștia nu sunt neapărat cei mai buni în acest sens și deseori nu au această inteligență emoțională. De exemplu, un studiu, intitulat „Inteligența emoțională în rândul studenților la stomatologie: un aspect indispensabil și ignorat în stomatologie”, a arătat că doar 11,55% din 186 studenți stomatologi care au fost chestionați într-un sondaj au avut inteligență emoțională bun. Într-o lucrare pe această temă, autorul doctorul Mohlab Al-Sammarraie a afirmat că, în calitate de medic stomatolog care are mulți ani de experiență în conducere, el crede că „progresul durabil al profesiei depinde de capacitatea tuturor medicilor stomatologi de a găsi un echilibru între întâlnirea cu emoționalul nevoile pacienților și efectuarea adecvată a tehnicilor operaționale necesare ”.
Încercarea de a crește cunoștințele este o pierdere de timp?
La ce se referă Al-Sammarraie aici este combinația dintre inteligența emoțională și coeficientul de inteligență (IQ). Această relație a fost stabilită pe scară largă, iar studiile au arătat că IQ se corelează cu abilitățile de control cognitiv. Pe scurt, cercetările sugerează că inteligența emoțională contează mai mult decât competența tehnică atunci când vine vorba de un manager de succes, că indivizii cu abilități sociale mai bune iau decizii mai bune și că rentabilitatea investiției pentru a îmbunătăți inteligența emoțională este mult mai mare decât cea pentru a munci pentru a crește cunoașterea cuiva.
Aceasta ar putea fi o pastilă greu de înghițit pentru practicienii cărora le place să își perfecționeze tehnicile operative (sau oricare ar fi scopul lor) la perfecțiune maximă. De fapt, acele abilități tehnice valorează foarte puțin atunci când nu pot fi puse în practică deoarece medicii stomatologi nu se pot conecta emoțional și continu cu pacienții lor cu probleme frustrante de conducere și personal recurente.
Inteligența emoțională este esențială pentru succes. Vestea bună este că inteligența emoțională poate fi învățat. inteligența emoțională este descrisă ca fiind existența a patru trăsături comportamentale dominante numite conștientizare de sine, conștientizare socială, autogestionare și capacitatea de a gestiona relațiile. Următoarele paragrafe investighează fiecare caracteristică și iau în considerare câteva sfaturi cu privire la modul în care aceste trăsături pot fi traduse în viața de zi cu zi la un cabinet stomatologic.

Cunoașterea de sine

Cunoaștereade sine este fundamentul pentru a fi un bun lider, dar necesită auto-reflecție. Evaluarea obiectivă zilnic poate fi o modalitate bună de a înțelege punctele tari și punctele slabe care au fost arătate în anumite situații pe parcursul zilei. Solicitarea colegilor de încredere să se descrie poate fi, de asemenea, o bună sursă de perspectivă. Un alt mare sfat este să țineți un jurnal în care obiectivele, planurile și prioritățile pot fi scrise pentru referințe viitoare.

Conștientizare socială

Pentru a fi mai conștient din punct de vedere social și, în esență, pentru un lider mai bun, ajută la exersarea unor abilități de observație care includ învățarea de a înțelege ce înseamnă a asculta cu adevărat pe alții. Pentru a face acest lucru, este esențial să acordați atenție tonului vocii altor persoane, să urmăriți expresiile faciale și limbajul corpului, să dezvoltați un sentiment pentru dispoziția generală din birou și să încercați să observați detaliile fine care pot face o diferență considerabilă.

Managemantul de sinte

Adesea, înainte ca cineva să aibă capacitatea de a se concentra asupra altora și de a acorda atenție lucrurilor aparent subtile care se întâmplă într-o practică, el sau ea trebuie să câștige controlul asupra propriei sarcini de muncă. Planificarea pentru fiecare zi de lucru și venirea la întâlniri pregătite pot face o mare diferență și pot oferi un sentiment de control. O altă modalitate excelentă de a practica autogestionarea este să-ți stabilești un obiectiv, să concentrezi atenția asupra acestei sarcini, să reflectezi asupra sarcinii și apoi să continui cu atenție.

Abilitatea de gestionare a relațiilor

Toate aceste sfaturi ar trebui să ajute în cele din urmă la îmbunătățirea relațiilor din jurul locului de muncă, deoarece oamenii care lucrează pe ei înșiși dezvoltă o mai bună înțelegere a ceea ce se întâmplă în capul oamenilor din jurul lor. Pentru a aprofunda conexiunile cu colegii de muncă, este important să identificați nevoile relației, să gestionați limitele, să apreciați pe ceilalți și să programați timpul pentru a construi relații.
În esență, motivul pentru care inteligența emoțională este esențial pentru succesul nostru este că mai multe probleme din lumea reală pot fi rezolvate cu abilitățile oamenilor, mai degrabă decât cu inteligența pură. Din fericire, viața de zi cu zi are multe situații în care toate cele patru trăsături comportamentale dominante pot fi practicate.
Articol preluat de pe: https://romd.dental-tribune.com/news/de-ce-inteligenta-emotionala-in-stomatologie-este-o-abilitate-vitala/
Toate drpeturile apartine Dnetal Tribune Romania